Pues me ha llegado un correo de Sony indicándome que se han aliado con Debix para garantizar la la seguridad de los usuarios de la PSN en USA a través de AllClear ID, y que sin ningún costo por 12 meses este "servicio" es gratuito.
Les coloco el correo enviado (en inglés, porque estoy en el curro y no tengo chance de traducirlo)
Spoiler:
Sony Computer Entertainment and Sony Network Entertainment have made arrangements with Debix to offer AllClear ID PLUS to eligible PlayStation®Network and Qriocity account holders in the United States who are concerned about identity theft.
AllClear ID PLUS is a premium identity protection service that uses advanced technology to deliver alerts to help protect you from identity theft. The service also provides identity theft insurance coverage and hands-on help from expert fraud investigators.
Sony has arranged, at no charge to eligible PlayStation®Network and Qriocity account holders, for twelve months of this service to be provided by Debix to those who choose to enroll. In order to be eligible, account holders must be residents of the United States with active accounts as of April 20, 2011.
If interested, please submit your email address by June 28, 2011, at 11:59:59 PM CST at: us.playstation.com/news/consumeralerts/identity-theft-protection.
Please note, you must enter the same email address used to register your PlayStation®Network or Qriocity account. Once your email address is validated, you will be sent your AllClear ID PLUS activation code.
Sincerely,
Sony Computer Entertainment & Sony Network Entertainment
Ahora me pregunto yo...esto es un "servicio"? acaso no le confiamos nuestros datos personales y sensibles a Sony y ellos se comprometieron a cuidarlo (según su acuerdo de licencia)...hay que ver que si son cara dura los de Sony al pretender venderme algo que ellos deben garantizar de pos si. Si no lo hacen, de mi parte no meto más nunca mis datos en sus servidores (de hecho no lo voy a hacer), porque eso se llama confianza.