Página 1 de 1

[Emulador PC] Snes9x 1.51 (Super Nintendo emulador)

Publicado: 17 Sep 2009, 21:28
por Kracker
Snes9x 1.51



Snes9x v1.5 ha sido liberado..

Toneladas y toneladas de cambios del núcleo interno se hicieron para hacer Snes9x mucho mejor que antes, y trabajar en las plataformas más que antes.
Desafortunadamente desde que el puerto de Windows es radicalmente diferente de cada puerto de Snes9x, y nadie se preocupó de mantener el puerto de Windows, esta versión no tiene un puerto de Windows. Sin embargo, las partes interesadas que tengan los conocimientos necesarios pueden hacer un puerto de Windows de la fuente.

ImagenImagenImagenImagenImagenImagen

Novedades:
Spoiler:
Snes9x 1.5

Pseudo-hires rendering flush, Old 2xsai endian fix (anomie)
Added 'oops' auto-snapshot support (anomie)
Fixed usage messages (Unix) (anomie)
Old split-ROM-in-zip bugfix (anomie)
./configure fix for detecting libpng (anomie)
Fix "no PNG support" error message (anomie)
Anomie's control remapping patch (anomie)
Support for IPS patches in the zip file (anomie)
OBC1 savestate fix (Overload)
Fix turbo frameskip, X11 keyboard auto-repeat, VRAM reads (anomie)
Add some missing ifdefs (UNZIP_SUPPORT and ZLIB), from AaronOneal (anomie)
Config file for Unix/X11 and Unix/SVGA (anomie)
CPU instruction fixes (mostly emulation mode & timing) (anomie)
Mode 7 fixes (anomie)
Rewrote the renderer. Enjoy! (anomie)
Correct-ish memmap boundary testing. (anomie)
Add support for saner directory structures under Unix (anomie)
Unix: Fixed detection of newer libpng (spotted by vapier) (PBortas)
Added 4-point gaussian interpolation and proper envelopes many thanks to Brad Martin and TRAC. (zones)
Fixed several sound problems. (zones)
Fixed the memory access problem in C++ Super FX core. (zones)
Speed adjustment of C++ Super FX emulation. (zones)
Various timing fixes: NMI, IRQ, WRAM refresh, cycles per line, HBlank start, etc. Many thanks to byuu for much information. (zones)
Removed some game specific hacks. (zones)
Added partial Satellaview (BS) emulation. (Dreamer Nom, zones)
Added the Katakana font for onscreen messages. (107)
Updated JMA to v1 (Nach)
Unix: Fixed JMA options in config (Nach)
Unix: Removed --with(out)-asmcpu option in config because the i386 assembler CPU core is out of date. (zones)
Unix: Changed the default settings in config. (zones)
Updated porting.html (porting.txt) in sync with 1.5. (zones)
Fixed buffer over/under flow due to incorrect logical operator in S-RTC code (byuu)
Fixed HDMA flags bug. (byuu, anomie)
Fixed bugs causing crashing in Unix. (Nach)
Ported Snes9x to AMD64. (John Weidman, Nach, zones)
Completed DSP-1 code. (Andreas Naive, Overload, Nach)
Updated DSP-3 code. (Nach, z80 gaiden)
Updated DSP-4 code. (Dreamer Nom, Nach, z80 gaiden)
Overhauled BS detection. (Nach)
Improved Unix portability. (Nach, zones)
Fixed infiniti loop and invalid read bug in C++ C4 core. (Nach)


Fuente: Snes9x.com

Nota: No preguntes donde conseguir ROMs, evitate la molestia que te digamos que no sabemos y que en este foro no damos soporte a la pirateria..

Re: [Emulador PC] Snes9x 1.51 (Super Nintendo emulador)

Publicado: 21 Sep 2009, 23:43
por Kravenbcn
Muy buen emulador, yo tengo la versión 1.4.0.0. Probaremos esta nueva versión a ver que tal :oki:

Re: [Emulador PC] Snes9x 1.51 (Super Nintendo emulador)

Publicado: 22 Sep 2009, 04:46
por luis_alfredo
este emulador es de los clasicos xD para recordar esos viejos tiempo xD